van Enines naar Waulsort (73km) - Reisverslag uit Waulsort, België van Marry en Sjaak Groot - WaarBenJij.nu van Enines naar Waulsort (73km) - Reisverslag uit Waulsort, België van Marry en Sjaak Groot - WaarBenJij.nu

van Enines naar Waulsort (73km)

Blijf op de hoogte en volg Marry en Sjaak

17 September 2016 | België, Waulsort

Vrijdag 16 september.
Na een heel goed ontbijt,( we hebben van een deel van het restant wat werd aangeboden een lunchpakket mogen maken ) hebben wij onze route naar het zuiden weer opgepakt. Eerst een steile afdaling, daarna via een oud spoorwegtraject wat helemaal doorliep tot Namen. In de stad liep de route langs de kade van de maas, allemaal kasseien en kuilen.Sjaak wist een oplossing, vlak langs het water, daar waren grote marmeren platen, Marry vond dit ontzettend eng en durfde niet te kijken en zag Sjaak al in het water belanden, gelukkig bleef hij op de kade. Toch maar even de stad in, hier was men voorbereiding en aan het treffen voor het nationale feest van Walonie, waar Namen de hoofdstad van is. Het stond werkelijk vol met tenten en podia, in een van de tenten was de gandarme een opstelling aan het maken met twee auto's om hiermeende autogordels-vast te promoten. Het leek Sjaak wel wat om uit te proberen, er was een lange rij dacht Jan. Het waren allemaal belangstellenden maar geen proefkonijnen.Sjaak was meteen aan de beurt en toen moest Jan er ook aan geloven. Beiden in de auto, auto op zijn kant, links rechtes en op zijn kop en als toegift enkele keren rond. Eindconclusie, we doen onze gordels altijd om in de auto. Hierna langs de maas richting Dinant, we dachten slim te zijn door een brug eerder over de maas te gaan, leek ons rustiger zo zonder verkeer. Helaas dat had ook een reden, er was nl ook een fietssluis op de brug waar we met veel passen, meten en draaien ons doorheen hebben moeten vechten. In Dinant naar een slaapplaats gezocht en gevonden 11km onder Dinant bij Marie en Guust. Guust was gitaarspeler en bouwer van beroep, waarin hij ook les heeft gegeven. Marie speelde Trekzak, kortom een muzikale familie. Na een heerlijk diner in het plaatselijke restaurant was het weer heerlijk slapen.

• 17 September 2016 - 21:51

Marianne:

Kwamen jullie niet doodziek uit die auto? Ondertussen schiet het lekker op. Nog even en jullie rijden Frankrijk binnen.

• 17 September 2016 - 22:04

Henny En Jan :

Maar goed dat jullie met de fiets zijn en niet met de auto. Nu hoeven jullie niet om de gordels te denken.
    Liefs Henny en Jan

• 18 September 2016 - 20:47

Ria En Cor Bos:

We lezen nu pas de reisverslagen. Wat leuk om jullie fietstocht te volgen.
    Ik krijg meteen zin om de reis ook te maken. Vooral met het prachtige weer.
    Leuke slaapplekken getroffen.
    Groetjes Ria en Cor

• 19 September 2016 - 09:09

Frens Van Dijk:

Goede morgen jongelui.
    Kunnen jullie het fiets(reis)verslag rechtstreeks naar mij toesturen??!!
    Veel fietsplezier.
    Gr. vanuit Oostwoud.

Marry en Sjaak

Lieve lezers, Wij zijn blij dat wij deze mooie reis kunnen maken. Het reisplan is bijna gereed. We beginnen in Bangkok met een korte fietsdag in een kleine groep en ook nog even op bezoek bij ons nichtje Tessa die in Bangkok woont. Daarna gaan wij met de trein of bus naar Chaing Mai en dan begint onze fietstocht van 18 dagen naar Udon Thani. Daarna gaan wij weer met trein of bus naar Bangkok om daar oud en nieuw de vieren. 2 januari vliegen wij weer terug, een ervaring rijker. Via deze site kunnen jullie ons volgen, als wij de gelegenheid hebben om een internet cafe te vinden. Geniet van de verhalen en de foto's, wij gaan genieten van deze fietstocht van ruim 1000 km. Liefs; Sjaak en Marry

Actief sinds 10 Nov. 2013