Verdun - Toul (93 km) - Reisverslag uit Toul, Frankrijk van Marry en Sjaak Groot - WaarBenJij.nu Verdun - Toul (93 km) - Reisverslag uit Toul, Frankrijk van Marry en Sjaak Groot - WaarBenJij.nu

Verdun - Toul (93 km)

Blijf op de hoogte en volg Marry en Sjaak

21 September 2016 | Frankrijk, Toul

Dinsdag 20 september

We slapen in een wat sjofel hotel, veelal gebruikt door motorrijders. Ons eigen ontbijt ( bakker aan de overkant) smaakt heerlijk. We kunnen weer even en gaan om 8.15 uur van start op deze kille ochtend.. Jas aan , vest, hempd, schoenen en sokken. Maar volgens Jan komt de zon om 10 uur en warempel een beetje zon komt tevoorschijn. Het blijft wat kil maar droog maar van een steile klim (7 km. per uur), worden wij aardig warm. Jammer genoeg gaat de afdaling te snel voor mij en moet ik flink mijn rem inknijpen, kramp in mijn vingers, maar dit ongemak is van korte duur. Als beloning eten wij stokbrood met geitenkaas en vijgenjam , sinaasappelsap en druiven toe, wat zijn we gezond bezig!!
Bij de dorpjes nabij Verdun zien we veel eerste wereldoorlog monumenten die ons herinneren aan de slag om Verdun. Verdun ligt zelf iets hoger dan de omgeving.
Als we in de buurt van Toul komen zien we de toren van de mooie Kathedraal, verder is er in Toul niet veel bijzonders te zien. We slapen in een ABC hotel, ook niet echt een toplocatie. Na een heerlijke douche gaan we lekker een wijntje halen en komen in een café waar we kunnen internetten. En daarna eindelijk Lasagne eten, Jan heeft het er zo vaak over , dus hij en ook wij zijn weer helemaal happy. Op tijd naar bed want morgenvroeg gaan we alweer fietsen!!!

• 23 September 2016 - 18:04

Jan En Henny:

Alweer verder dan Verdun

Marry en Sjaak

Lieve lezers, Wij zijn blij dat wij deze mooie reis kunnen maken. Het reisplan is bijna gereed. We beginnen in Bangkok met een korte fietsdag in een kleine groep en ook nog even op bezoek bij ons nichtje Tessa die in Bangkok woont. Daarna gaan wij met de trein of bus naar Chaing Mai en dan begint onze fietstocht van 18 dagen naar Udon Thani. Daarna gaan wij weer met trein of bus naar Bangkok om daar oud en nieuw de vieren. 2 januari vliegen wij weer terug, een ervaring rijker. Via deze site kunnen jullie ons volgen, als wij de gelegenheid hebben om een internet cafe te vinden. Geniet van de verhalen en de foto's, wij gaan genieten van deze fietstocht van ruim 1000 km. Liefs; Sjaak en Marry

Actief sinds 10 Nov. 2013