Van Rugney naar Baulay - Reisverslag uit Rugney, Frankrijk van Marry en Sjaak Groot - WaarBenJij.nu Van Rugney naar Baulay - Reisverslag uit Rugney, Frankrijk van Marry en Sjaak Groot - WaarBenJij.nu

Van Rugney naar Baulay

Blijf op de hoogte en volg Marry en Sjaak

24 September 2016 | Frankrijk, Rugney

donderdag 22 september ( 89 km)

Het was stil vannacht, in tegenstelling tot de herrie in Toul. Na een goed ontbijt weer op weg, het was 6 graden toen we vertrokken en de zon kwam er wat waterig doorheen. Na een kwartiertje fietsen een flinke klim, die ons al vroeg wat zweetdruppels opleverde. Boven aangekomen even een moment van uitrusten, kon Sjaak gelijk zijn heldere brillenglazen verwisselen voor donkere ( de zon was er al weer ). Nergens de glazen te vinden; dan maar terug naar de auberge, geen aantrekkelijk idee na zo'n klim. Uiteindelijk lagen ze gewoon op zijn zadel (Sjaak was dus nog niet helemaal wakker). Inmiddels waren wij uitgerust en konden we aan een mooie frisse afdaling beginnen, heerlijk. Hierna steeds het zonnetje in ons gezicht, de wind in de rug en een langzaam afdalende route, wat wil je nog meer? Dat schiet dus lekker op. Onderweg veel herten geluiden gehoord en zelfs een gezien, maar deze wilde niet poseren en was weer snel in het bos verdwenen. Rond vier uur bereikten we onze eindbestemming voor vandaag, een camping met chambre d'hote. Hierna hebben we genoten van een heerlijk glas wijn in de tuin, gevolgd door een uitgebreid uitstekend diner.

• 25 September 2016 - 00:09

Henny En Jan:

Gelukkig dat je nog helder kon zien ook zonder brillenglazen.

Marry en Sjaak

Lieve lezers, Wij zijn blij dat wij deze mooie reis kunnen maken. Het reisplan is bijna gereed. We beginnen in Bangkok met een korte fietsdag in een kleine groep en ook nog even op bezoek bij ons nichtje Tessa die in Bangkok woont. Daarna gaan wij met de trein of bus naar Chaing Mai en dan begint onze fietstocht van 18 dagen naar Udon Thani. Daarna gaan wij weer met trein of bus naar Bangkok om daar oud en nieuw de vieren. 2 januari vliegen wij weer terug, een ervaring rijker. Via deze site kunnen jullie ons volgen, als wij de gelegenheid hebben om een internet cafe te vinden. Geniet van de verhalen en de foto's, wij gaan genieten van deze fietstocht van ruim 1000 km. Liefs; Sjaak en Marry

Actief sinds 10 Nov. 2013