Nispen - Mechelen (B). 89 km - Reisverslag uit Mechelen, België van Marry en Sjaak Groot - WaarBenJij.nu Nispen - Mechelen (B). 89 km - Reisverslag uit Mechelen, België van Marry en Sjaak Groot - WaarBenJij.nu

Nispen - Mechelen (B). 89 km

Blijf op de hoogte en volg Marry en Sjaak

15 September 2016 | België, Mechelen

Woensdag 14 september zonnig heet weer!!

Vanmorgen na een heerlijk ontbijt vertrokken en afscheid genomen van onze lieve gastvrouw Leny.
Om 8.30 uur vertrokken we richting België . Eerst even langs een bakker voor vers brood en kaas voor onderweg, want op de fietsroute LF 2 kom je weinig winkels tegen, vooral als je er naar op zoek bent. Weer een prachtige route langs mooie bospaden en de nog mooiere huizen nabij Kalmhout. Te koop soms maar voor ons te duur , begin maar bij €1.000.000.
Langs de Kalmhoutse heide en het Kalmhoutse moeras, prachtige omgeving. Het wordt al heter, maar gelukkig fietsen we veel in de schaduw van bomen! Door naar Antwerpen en natuurlijk naar de grote kerk. Even wandelen ,koude cola, energie voor de fietstocht. Langs de Schelde gaan we langs Hoboken en als we doorrijden passeren wij de oude steenfabrieken waarvan alleen nog de hoge stenen schoorsteenpijpen staan. Op een gegeven moment moesten wij de rivier Rupel oversteken maar de brug was nog niet klaar ( zou 9 augustus klaar zijn)!! Het zag er zo uit dat we denken dat er nooi meer aan gewerkt wordt. Dan maar even om en doorfietsen, hopelijk is de volgende brug wel heel, gelukkig ja dus. Maar hier moesten we heel lang wachten voor 2 vrachtboten, deze brug ging heel langzaam open en weer dicht, in de schaduw maar rustig rondkijken naar dit tafereel.Na 2 x bellen had Sjaak alweer een nieuw gastadres gevonden in Mechelen . Aan het einde van de fietstocht nog een welverdiend biertje en op naar de vriendin van de fiets Nicole. Wat en bof dicht bij het centrum van het mooie Mechelen, een prachtig huis een lieve gastvrije vrouw. Wij moesten wel samen op een kamer en voor Jan had ze een heerlijk dik matras op de grond gelegd. In de avond naar Mechelen mosselen eten en de mooie gebouwen bewonderd en natuurlijk op de camera vastgelegd. Sjaak en ik nog even een kopje thee, Jan nog even mailen en slapen want morgen gaat om 7 uur de wekker!!!!

• 16 September 2016 - 18:03

Linda:

Lieve Papa&Mama,
    Ik zie nu pas dat jullie alweer een aantal verslagen hebben gemaakt! Fanatiek aan het fietsen en aan het typen, leuk om te lezen! Ik zit lekker in jullie tuin, ik heb net geoogst en zit nu jullie verslag in de dorpskoerier te lezen.
    Heel veel plezier xxx Linda

• 16 September 2016 - 21:32

Jan En Henny:

Ook ik zie dat jullie verslagen bij de ongewenste email staat. Gelukkig vind ik ook dit verslag en weet ik dat jullie Mechelen alweer verlaten hebben voor een nieuwe tocht. we zijn weer benieuwd hoe de tocht verder verloopt
    Succes Jan en Henny

Marry en Sjaak

Lieve lezers, Wij zijn blij dat wij deze mooie reis kunnen maken. Het reisplan is bijna gereed. We beginnen in Bangkok met een korte fietsdag in een kleine groep en ook nog even op bezoek bij ons nichtje Tessa die in Bangkok woont. Daarna gaan wij met de trein of bus naar Chaing Mai en dan begint onze fietstocht van 18 dagen naar Udon Thani. Daarna gaan wij weer met trein of bus naar Bangkok om daar oud en nieuw de vieren. 2 januari vliegen wij weer terug, een ervaring rijker. Via deze site kunnen jullie ons volgen, als wij de gelegenheid hebben om een internet cafe te vinden. Geniet van de verhalen en de foto's, wij gaan genieten van deze fietstocht van ruim 1000 km. Liefs; Sjaak en Marry

Actief sinds 10 Nov. 2013