Charleville Meziers - Montmedy (83 km) - Reisverslag uit Montmédy, Frankrijk van Marry en Sjaak Groot - WaarBenJij.nu Charleville Meziers - Montmedy (83 km) - Reisverslag uit Montmédy, Frankrijk van Marry en Sjaak Groot - WaarBenJij.nu

Charleville Meziers - Montmedy (83 km)

Blijf op de hoogte en volg Marry en Sjaak

19 September 2016 | Frankrijk, Montmédy

Zondag 18 september
Het licht in het hotel viel uit, Jan had zijn water koker aangezet en de stop sprong spontaan. In het schemer om half acht alle spullen inpakken. Eerst ontbijten(petitie dejeuner) en daarna de fietsen diep uit de kelder omhoog halen via een steile trap.
De dag begon donkergrijs, daarna lichtgrijs en tenslotte toch nog een zonnetje. Onderweg kwamen we een fête de ferme tegen. Een soort buurtfeest met in de schuur leuke schilderijen en
Pentekeningen, maar het belangrijkste waren de worsten van de barbecue en het bier. Een ontmoetingsplek voor de hele regio. Een stuk verder kwamen we fort tegen van de Magninot linie , gebouwd eind jaren dertig om de Duitsers buiten de grenzen te houden. Helaas was dat niet gelukt zoals jullie weten. Uiteindelijk kwamen we bij de citadel van Montmedy, een vestigingsstadje met een dikke muur er om heen en daarbinnen plaatsen voor de soldaten en ook enkele gewone huizen. Vanaf de muur had je een prachtig uitzicht over de omgeving.
We sliepen als enigen in een groot huis. Een soort jeugdherberg met van die ouderwetse stapelbedden. Dit konden we aan het einde van de tocht nog regelen bij de plaatselijke VVV . s' Avonds beneden in het nieuwere Montmedy gingen we eten via een steile wg naar beneden ( en terug weer steil omhoog). Daar spraken we nog twee Nederlandse jongens die op de fiets op weg waren naar Marokko. Iets ver dan dat wij moeten. Veel succes jongens

• 21 September 2016 - 09:40

Henny En Jan:

vanmorgen vond ik jullie in de ongewenste mail. nou ik was weer benieuwd waar jullie waren op de dag van de Dam tot Damloop. Gelukkig dat er nog meer Nederlanders op weg zijn.

Marry en Sjaak

Lieve lezers, Wij zijn blij dat wij deze mooie reis kunnen maken. Het reisplan is bijna gereed. We beginnen in Bangkok met een korte fietsdag in een kleine groep en ook nog even op bezoek bij ons nichtje Tessa die in Bangkok woont. Daarna gaan wij met de trein of bus naar Chaing Mai en dan begint onze fietstocht van 18 dagen naar Udon Thani. Daarna gaan wij weer met trein of bus naar Bangkok om daar oud en nieuw de vieren. 2 januari vliegen wij weer terug, een ervaring rijker. Via deze site kunnen jullie ons volgen, als wij de gelegenheid hebben om een internet cafe te vinden. Geniet van de verhalen en de foto's, wij gaan genieten van deze fietstocht van ruim 1000 km. Liefs; Sjaak en Marry

Actief sinds 10 Nov. 2013