De voorbereidingen - Reisverslag uit Hauwert, Nederland van Marry en Sjaak Groot - WaarBenJij.nu De voorbereidingen - Reisverslag uit Hauwert, Nederland van Marry en Sjaak Groot - WaarBenJij.nu

De voorbereidingen

Door: Marry en Sjaak

Blijf op de hoogte en volg Marry en Sjaak

24 November 2013 | Nederland, Hauwert

Hier in het kort ons reisschema.

Nog 2 weken te gaan en we gaan beginnen aan onze fietstocht in Thailand. Het heeft wel wat moeite gekost, maar al zoekende kom je uiteindelijk toch op diverse mogelijke oplossingen.
De tickets hadden we al op 30 april geboekt, een rechtsstreekse vlucht naar Bangkok, met oranje korting. We blijven tenslotte toch Nederlanders, die op de kleintjes blijven letten. Hierna kwamen de problemen bij de reisbureau's, want ze wilden ons niet helpen omdat we al een vliegticket hadden.
Daarnaast willen we op eigen gelegenheid fietsen en de fietsen huren inThailand, zodat we niet met de fietsen hoefden te zeulen.
Heel wat gezoek op internet en uiteindelijk kom je wel tot allerlei mogelijkheden, zoals gebruikte fietsen kopen in Chiang Mai en die fietsen in Ubon te schenken aan een schooltje of een kindertehuis.
Nu de rest nog.
Gelukkig werden we gewezen op een fietsreizigersbeurs bij Vittorio fietsen door Marita. Daar was Awol(reisbureau) ook aanwezig, die ons eerst niet kon helpen, maar nu wel.

Onze planning:
Vertrek op 7 december vanaf Schiphol naar Bangkok, waar we op 8 december aankomen. 's Avond hopen we ons nichtje Tesse te ontmoeten, die in Bangkok woont en werkt. Effe lekker eten en kletsen samen.
Op 9 december doen we mee aan een fietstocht door Bangkok.
Op 10 december gaan we naar Chiang Mai, hoe weten we nog niet. Dit hangt ervan af of de nachttrein naar het noorden weer rijdt. Deze lijn is in onderhoud na het laatste treinongeluk.
Na 2 dagen Chiang Mai, waar we dus de fietsen kopen, gaan we op 12 december beginnen met de tocht naar het oosten richting Udon Thani.
19 Fietsdagen met etappes van 30 km, maar ook van 90 km. We moeten dan weer 30 december in Udon zijn, waar we met de nachttrein op 31 december in Bangkok zullen aankomen.
Nog even een paar dagen genieten van Bangkok en dan op 2 januari weer naar huis.

• 01 December 2013 - 17:05

Margareth Groot:

't schiet al op... Marry en Sjaak..
    Veel plezier en succes met de voorbereidingen!

• 03 December 2013 - 01:00

Lydeke Ensink:

Nog een paar dagen en dan..........een hele mooie reis en heel veel plezier!

• 05 December 2013 - 09:05

ANNIE:

MARRY EN SJAAK,

WE WENSEN JULLIE EEN HELE GOEIE REIS OVERMORGEN.
    HOPELIJK IS DE STORM DAN GAAN LIGGEN.

HEEL VEEL PLEZIER IN TAHILAND EN DOE DE GROETEN VAN ONS AAN TESSA.

• 06 December 2013 - 20:18

Tineke V:

Hallo,

Nog 1 nachtje slapen! Goede reis en veel plezier! Liefs

• 07 December 2013 - 14:42

Frida :

Als het goed is, zijn jullie nu op weg! Heel veel plezier!

• 07 December 2013 - 16:04

Margareth En Andre:

Jullie zijn onderweg.... !!! Heel veel plezier, goeie reis en mooie avonturen voor de boeg! Liefs van ons

• 08 December 2013 - 09:33

Marianne En Jan:

Hallo Marry en Sjaak, als het goed is zijn jullie nu in Bangkok, het begin van jullie reis. Een hele mooie reis toegewenst en heel veel plezier. We zullen jullie blijven volgen via deze site. Liefs Marianne en Jan

Marry en Sjaak

Lieve lezers, Wij zijn blij dat wij deze mooie reis kunnen maken. Het reisplan is bijna gereed. We beginnen in Bangkok met een korte fietsdag in een kleine groep en ook nog even op bezoek bij ons nichtje Tessa die in Bangkok woont. Daarna gaan wij met de trein of bus naar Chaing Mai en dan begint onze fietstocht van 18 dagen naar Udon Thani. Daarna gaan wij weer met trein of bus naar Bangkok om daar oud en nieuw de vieren. 2 januari vliegen wij weer terug, een ervaring rijker. Via deze site kunnen jullie ons volgen, als wij de gelegenheid hebben om een internet cafe te vinden. Geniet van de verhalen en de foto's, wij gaan genieten van deze fietstocht van ruim 1000 km. Liefs; Sjaak en Marry

Actief sinds 10 Nov. 2013