Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Marry en Sjaak Groot - WaarBenJij.nu Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Marry en Sjaak Groot - WaarBenJij.nu

Bangkok

Door: marry en sjaak

Blijf op de hoogte en volg Marry en Sjaak

09 December 2013 | Thailand, Bangkok

9 december 2013
Lieve allemaal,

Allemaal heel erg bedankt voor detelefoontjes, mails, reacties, het dagboek, tijdschrift en lieve kaartjes.We voelen ons zeer vereerd.
eindelijk een internetcafe gevonden, de ontwikkelingen staan hier ook niet stil want iedereen heeft zelf al iets om te internetten, wij oudjes nog niet.
Het verslag:
7 december
Een kille dag in Nederland maar met de gedachten aan 27 graden en zon gaan wij blij op pad. Ons lief kind Linda bracht ons met de auto weg zo kon ze lekker onze warme jassen weer terug nemen. We hebben een mooie vlucht in het Taiwanese vliegtuig, zelf nog even kunnen slapen en het eten was ook boven verwachting lekker!!
Om 21.30 uur vlogen we vanaf Nederland om, om 14.00 uur in Thailand aan te komen op 8 december dus. In Nederland is het dan nog maar 9.00 uur, 5 uur vroeger volgens ons. Aan het eind van de middag kwamen wij aan in het hotel en hebben snel ons nichtje Tessa die in Thailand woont en werkt opgebeld voor een ontmoeting. Met Tessa zijn wij naar een leuk Thais restaurantje gegaan en hebben daar genoten van het bier en het eten,heerlijk. Tessa heeft meteen haar Hollandse Sintcadeautjes uitgepakt met de lieve brief van haar ouders, Bruno en Thea. Tessa vindt het super lief van jullie die lekkere noten en chocola, een dikke knuffel hoor!!!! Wij hadden ook wat mee, taai, drop en kaas dus Tessa kan weer verder in Hollandse sferen. We hebben heerlijk gekletst met Tessa, wat een meid, het gaat super met haar en ik denk dat ze hier haar roots en liefde heeft gevonden!!!
Om 21.30uur kwamen we moe en voldaan in ons hotel om te gaan slapen maar om 24.00 uur waren we klaar wakker. Toch maar ogen dicht en ja hoor om 7.00 konden we uit bed en uitgerust!!

9 december.
Vroeg uit bed, zie hierboven want we gaan fietsen in Bangkok .
Tijdens ons ontbijt hebben wij meteen al een ontmoeting met de demonstranten in BAngkok. Veel mensen slapen in ons hotel, het zal wel op het journaal geweest zijn. Allemaal fluitjes mee en shirtjes, lintjes, vlaggen voor gezellig een dagje demonstreren. De mensen die demonstreren zijn jong, oud, kinderen, oma's, iedereen (bijna) doet mee het lijkt wel de sfeer van de Alkmaarse wandel4daagse. Wij doorkruisen de menigte om naar ons startpunt te gaan van de fietstocht door Bangkok.
Het is een eind lopen naar het station dus nemen we even de TucTuc, spannend lekker scheuren door Bangkok. Daarna de Sky Train en dan zijn we er eindelijk. Samen met 2 Zweden, Denen, Engelsen en Amerikanen fietsen wij stapvoets door bangkok. Langs de local market waar het vlees in de zon licht en vissen nog spetteren in de bakken, kikkers klaar voor de gehakt en nog veel meer onsmakelijks. Maar ook heerlijke kruiden, vers fruit, en heel veel rijst. Later met de fietsen op de boot naar de overkant waar we het oerwoud in fietsen over smalle betonnen paden met aan weerskanten moeras, spannend!!! We fietsen langs mensen die onder de snelweg wonen maar echt niet arm zijn, dikke auto's staan ernaast. Deze mensen wonen tijdelijk dicht bij hun werk om veel geld te verdienen en om daarna als een rijk mens met een dikke auto terug te keren naar hun dorpje.
Bijgeloof: Als je in Thailand ziek ben en snel naar het ziekenhuis zou moeten, dan wil niemand je in zijn/haar auto wegbrengen want ze zijn bang dat je dood gaat in hun auto en dit brengt ongeluk, oeps......
Maar......... mocht je bijna moeten bevallen doe dit in de auto van de Thai want nieuw leven in je auto geboren, brengt geluk!!!!!!!!
Tijdens onze tour hebben we nog in een local restaurant Nassi gegeten a la Chariya (onze buurvrouw), heerlijk mm.
Na onze tour ontdekte wij al wandelend dat Sjaak zijn fototoestel niet meer had, shit..... Waar is deze nu weer gebleven? Stille hoop dat deze dus nog bij de fietsstartpunt ligt, snel bellen vanuit het hotel en wat een mazzel, morgen gaan we deze ophalen. De foto's waar Tessa op staat komen dus later op de site.
Vanavond weer nassi, erg lekker trouwens. Rijst met kip besteld op straat en ook nog bier met ijs gedronken uit ijzeren bekers, erg grappig.
Hier gaat alles goed en tot de volgende keer
morgenavond gaan wij met de nachttrein naar Chiang Mai.

Liefs
Sjaak en Marry

• 10 December 2013 - 17:28

Ria:

Jullie zijn alweer onderweg! Geweldig!
    We lezen jullie verhalen en leven met jullie mee. Geniet ervan.
    Volgende week gaan Rosa en Marc ook naar Thailand voor 14 dagen, maar jullie zullen elkaar wel niet ontmoeten, want zij gaan naar het zuiden.
    Groetjes Ria en Cor

• 20 December 2013 - 02:32

Tessa:

Het was leuk om jullie te zien!! Ik hoop dat jullie een fantastische reis hebben!
    Groetjes, Tessa

Marry en Sjaak

Lieve lezers, Wij zijn blij dat wij deze mooie reis kunnen maken. Het reisplan is bijna gereed. We beginnen in Bangkok met een korte fietsdag in een kleine groep en ook nog even op bezoek bij ons nichtje Tessa die in Bangkok woont. Daarna gaan wij met de trein of bus naar Chaing Mai en dan begint onze fietstocht van 18 dagen naar Udon Thani. Daarna gaan wij weer met trein of bus naar Bangkok om daar oud en nieuw de vieren. 2 januari vliegen wij weer terug, een ervaring rijker. Via deze site kunnen jullie ons volgen, als wij de gelegenheid hebben om een internet cafe te vinden. Geniet van de verhalen en de foto's, wij gaan genieten van deze fietstocht van ruim 1000 km. Liefs; Sjaak en Marry

Actief sinds 10 Nov. 2013