Naar Chiang Mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Marry en Sjaak Groot - WaarBenJij.nu Naar Chiang Mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Marry en Sjaak Groot - WaarBenJij.nu

Naar Chiang Mai

Door: Sjaak en Marry

Blijf op de hoogte en volg Marry en Sjaak

11 December 2013 | Thailand, Chiang Mai

10 december
Vandaag moeten wij het fototoestel ophalen, dus weer met de trein, tuc tuc en veel lopen. Het is druk waar wij lopen de weg ernaartoe is niet zo maar goed moeten wij maar niets vergeten. Wij zijn blij dat we het fototoestel weer hebben. Toen wij bij de fietstourorganisatie kwamen liet zij ons snel even de foto's van de tour van maandag 9 december zien. Dus als je zelf wilt kijken klik dan op: ABC cycling Bangkok dan kun je ook nog meekijken.We zitten in de Sky Train en horen de namen omroepen van de stations. De thaise vrouw spreekt ze heel lief uit, een station heet Na Naaa en meteen horen wij een klein kind roepen Na Na Na Na, zo grappig.
Trouwens in Bangkok spelen ze net zo met de mobieltjes als hier.
Nog weer heerlijk veel fruit gekocht langs de weg en nog weer een weetje.
In de taxi hangt een versiering van bloemen (verse), dus zeg ik " wat een mooie bloemen" , de taxichauffeur zegt dat hij Boedhistisch is en elke dag verse bloemen in de taxi hangt om geluk (ander woord voor veel geld in Thailand) af te dwingen. Dus zeg ik, Dit is erg goed voor de bloemenman, hij moest lachen.
Op het station voor de trein naar Chiang May, zitten, liggen, slapen en eten . Er zijn heel veel mensen dus. Je kunt er ook vanalles kopen en zien. Wij moesten er al vroeg zijn maar hebben ons niet verveeld.
Toen het stink perron op maar in de trein was het fris en rook het niet naar olie enzo. In de trein spreken we nog een paar demonstranten die erna gelijk op vakantie gaan, heel relaxed. De trein schudt zoveel heen en weer dat Sjaak zijn woordzoeker amper kan maken. We hebben nog een paar tijdschriften (dank je Linda en Cora) en kunnen ook lekker lezen.
De wc had gelukkig airco (een raam stond open, het stonk evengoed nog zo als de gierput bij Sjaak vroeger thuis). Je kon ook douchen in de wc, niets voor ons dus. Het slapen op de geinproviseerde slaapbanken zou goed zijn als het een rustige trein was. De dekens, lakens enzo waren schoon en kwamen rechtstreeks uit het plastic. Dus.... slapen daar kwam weinig van terrecht.

11 december woensdag
Voor 7 uur al opgestaan want slapen lukt niet meer. Lekker ontbijtje op bed, kun je zo bestellen en is net zo duur als 1 fles bier de avond ervoor. Van de Thaise buurmannen horen wij dat de trein een uur vertraging heeft, hadden wij al verwacht. Op het station wacht de taxi al op ons en gaan we snel naar ons mooie hotel, met zwembad. Lekker douchen, gelijk een wasje doen en hup de fietsen halen die we hebben gereserveerd. We hopen dat het lukt.
De tuctuc weet het te vinden en wij zijn blij met onze 2de hands fietsen, volgens ons doen de versnellingen en remmen het goed. We krijgen zelfs een nieuwe binnenband mee en een grote fles water voor elke fiets,past goed erop. Terug naar ons hotel op de gps, wat wel even wennen is want we moeten ook nog links fietsen. Het verkeer is hier best te doen vooral als je het vergelijkt met Bangkok. We zijn nog even naar een paar Tempels geweest om in plaats van geld, geluk te vragen aan Boeddha voor onze tocht. Straks gaan we nog even naar de nachtmarkt en morgen willen we al vertrekken met de fiets een dag eerder dan gepland. Het lijkt ons beter want dan hebben we nog een dag rust tijdens de fietstour.

Liefs
Marry en Sjaak

• 11 December 2013 - 19:56

Thea:

Hoi Marry en Sjaak, wat heerlijk om dit allemaal te lezen, ik ga tot nu toe in gedachte helemaal mee. Goed om te lezen dat het goed gaat met Tessa (beetje jaloers gevoel, dat dan weer wel!) en jullie samen op foto te zien. Ik herkende het betonnen fietspad met het moeras ernaast. Hebben jullie ook cola uit een plastic zakje met een rietje gedronken?? En bier met ijs, hoe herkenbaar. De nachtmarkt in Chiang Mai is ook zo gezellig en groot. Lekker je voeten laten masseren op het plein! succes met fietsen, liefs vanuit Wognum.

• 11 December 2013 - 21:09

Linda:

Lieve Papa en Mama,
    Wat leuk om jullie verhalen te lezen! En leuk om meteen al foto's te zien! Ik heb nog even gekekenop de site van ABC cycling, maar kan de foto's niet vinden.
    De fietsen zien er goed uit, heel veel plezier. Er komt ook een e-mail aan.
    Een hele dikke kus

• 12 December 2013 - 10:27

Paul :

Hoi paps en mams,

Leuk die verhalen van het fietsen en alle foto's. Ik zag op facebook dat Tessa heel erg blij was met de pepernoten. Veel fietsplezier en tot in januari.

Dikke kus

Marry en Sjaak

Lieve lezers, Wij zijn blij dat wij deze mooie reis kunnen maken. Het reisplan is bijna gereed. We beginnen in Bangkok met een korte fietsdag in een kleine groep en ook nog even op bezoek bij ons nichtje Tessa die in Bangkok woont. Daarna gaan wij met de trein of bus naar Chaing Mai en dan begint onze fietstocht van 18 dagen naar Udon Thani. Daarna gaan wij weer met trein of bus naar Bangkok om daar oud en nieuw de vieren. 2 januari vliegen wij weer terug, een ervaring rijker. Via deze site kunnen jullie ons volgen, als wij de gelegenheid hebben om een internet cafe te vinden. Geniet van de verhalen en de foto's, wij gaan genieten van deze fietstocht van ruim 1000 km. Liefs; Sjaak en Marry

Actief sinds 10 Nov. 2013